Logga in

Jobbigt att läsa bloggen?

Inte nu längre. Vi har justerat utseendet på bloggen så att det skall bli lite enklare för er läsare att ta till er av det skriver. Hoppas ni är lika nöjda som vi!

//Er webmaster

”You complete me”

blogg_complete

För några år sedan lyssnade jag på en föreläsning med Bruce King. Han pratade bland annat om att sälja genom att hjälpa sina kunder att lösa problem. Det skulle gärna vara problem som gjorde ont. Riktigt ont. Vem vill inte bli av med smärta? Och visst känner du tacksamhet mot personen som råkade ha en Ipren i handsfacket när huvudet höll på att sprängas och du inte kunde missa det där mötet?

För att kunna erbjuda rätt lösning måste du förstå kundens problem. På djupet. Många erbjuder enkla, snabba lösningar men att erbjuda något som sedan inte fungerar är ingen bra PR. Ibland behöver kunden till och med hjälp att identifiera vad som gör ont eller saknas. Man känner på sig att saker och ting kunde vara bättre men ser inte var bristen finns.

Så frågan är: Hur väl känner du din målgrupp? Vad brottas de med för problem? Hur löser din tjänst eller produkt det för dem? Vet du exakt vilken pusselbit som fattas för att han eller hon ska känna sig nöjd, säker och fullständig?

Prova den här infallsvinkeln nästa gång du funderar på ett reklamutskick eller en nyhet på hemsidan. Och var tydlig med hur gott det känns när den sista pusselbiten – som du sitter på – är på plats.

/ c h r i s t i n a

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *